Základné informácie
Aká bude forma výstavy?
- Fyzická prezentácia obrazov a zároveň aj online výstava.
Kedy sa bude výstava konať?
- Termín fyzickej výstavy: 24.09.2025 - 11.10.2025
- Miesto konania fyzickej výstavy: Primaciálny palác, Bratislava
- Termín online výstavy: 24.09.2025 - 31.12.2025
- Miesto online výstavy: www.naivabratislava.sk
- Facebook & Instagram : NAIVA Bratislava & Pezinok ART 40
Bude výstava spojená s vernisážou/finisážou?
- Vernisáž: 23.09.2025 (v závislosti od protipandemických a iných opatrení)
- Finisáž: 11.10.2025 (v závislosti od protipandemických a iných opatrení)
- Miesto konania: Primaciálny palác, Bratislava
Kto sa môže prihlásiť?
- Prihlásiť sa môže autor bez výtvarného odborného vzdelania nad 18 rokov z celého sveta.
Koľko diel je možné prihlásiť ?
- Jeden autor môže prihlásiť maximálne 3 obrazy v naivnom (insitnom) štýle (kresba, maľba, grafika). Rozmery každého diela nemôžu presiahnuť 80 cm x 80 cm. Každé dielo by nemalo presiahnuť váhu 5 kg.
Ako sa môžem prihlásiť?
- Prihlášku je potrebné zaslať e-mailom na: info@naivabratislava.sk
- K prihláške je potrebné priložiť aj kvalitné fotografie prihlásených diel v dostatočnom rozlíšení a označené menom autora a názvom diela (jedna fotografia musí obsahovať vždy len jedno dielo, súbor s fotografiou je potrebné označiť v tvare "priezvisko autora_názov diela", je možné použiť formát JPG alebo iný vhodný formát pre fotografie).
Dokedy sa môžem prihlásiť?
- Termín na zasielanie prihlášok je do 15.07.2025
Kde nájdem prihlášku?
- Prihlášku zasielame e-mailom na vyžiadanie alebo je možné ju stiahnuť tu:
Ako sa dozviem, či moje dielo bolo na výstavu akceptované?
- Organizátor oznámi každému prihlásenému autorovi akceptovanie alebo neakceptovanie účasti na výstave do 20.07.2025.
Aký je poplatok za výstavu ?
- Účastnícky poplatok bude závisieť od toho, či autor bude požadovať poistenie zásielky (balíka) pri vrátení diel z výstavy.
Účastnícky poplatok je preto rozdelený nasledovne:
- 75 € - vystavenie diela, uvedenie autora v katalógu k výstave, vrátenie diel bez poistenia;
- 85 € - vystavenie diela, uvedenie autora v katalógu k výstave, vrátenie diel s poistením v rámci Slovenskej republiky;
- 105 € - vystavenie diela, uvedenie autora v katalógu k výstave, vrátenie diel s poistením do krajín Európskej únie;
- 125 € - vystavenie diela, uvedenie autora v katalógu k výstave, vrátenie diel s poistením do krajín mimo Európskej únie.
Uhradiť účastnícky poplatok je povinný iba ten autor, ktorý bol akceptovaný na výstavu a organizátor mu zaslal pokyny na úhradu poplatku. Termín na úhradu poplatku je do 31.08.2025.
Riadna úhrada príspevku je podmienkou účasti autora a jeho diel na výstave. Bez úhrady poplatku nebude možné dielo vystaviť fyzicky ani prezentovať v online forme.
Je potrebné fyzické doručenie diel?
- Áno. Na fyzickú výstavu je potrebné doručiť akceptované diela podľa pokynov organizátora v termíne od 01.08.2025 do 05.09.2025.
Čo sa stane, ak dielo nebude včas doručené?
- V prípade omeškania s doručením diel organizátor negarantuje ich vystavenie.
Budú vystavené všetky moje prihlásené diela?
- Každému autorovi, ktorého prihláška bude akceptovaná organizátorom a splní podmienky účasti na výstave, bude fyzicky vystavené minimálne jedno akceptované a doručené dielo a v rámci online výstavy všetky akceptované diela.
Je výstava predajná?
- Áno. Výstava je spojená s predajom vystavených diel. Organizátor zabezpečí sprostredkovanie predaja za províziu 30% z ceny diela uvedeného v prihláške. Každý autor, ktorý bude chcieť svoje dielo zaradiť do predaja, bude povinný uzatvoriť so sprostredkovateľom prejada osobitnú zmluvu.
Kedy sa dozviem mená víťazov udeľovaných ocenení?
- Oznámenie víťazov HLAVNEJ CENY, CENY GALÉRIE a CENY ZA PRÍBEH bude na vernisáži dňa 23.09.2025.
- Oznámenie víťaza CENY VEREJNOSTI bude na finisáži výstavy dňa 11.10.2025.
Kedy mi organizátor vráti diela?
- Zaslanie diel na adresu autora uvedenú v prihláške zabezpečí organizátor skončení výstavy, najneskôr do 30.11.2025.
Bude katalóg k výstave ?
- Áno. Organizátor pripraví katalóg k výstave a poskytne ho bezplatne každému autorovi, ktorého dielo bude súčasťou výstavy.
Čo sa stane ak sa zrušia alebo obmedzia kultúrne podujatia (protipandemické a iné opatrenia)?
- Výstava má dve formy, fyzickú a online. Ak nebude možné výstavu fyzicky inštalovať v priestoroch Primaciálneho paláca v Bratislave, bude sa konať v online forme.
Čo sa stane so zaplateným poplatkom v prípade zrušenia alebo obmedzenia kultúrnych podujatí?
- Ak dôjde k zrušeniu alebo obmedzeniu konania kultúrnych podujatí pred začiatkom výstavy (protipandemické a iné opatrenia) a nebude možné výstavu inštalovať v priestoroch Primaciálneho paláca, bude prebiehať len v online forme. V takomto prípade organizátor časť účastníckeho poplatku zníženú o 20 € (manipulačný poplatok organizátora).
- Ak dôjde k zrušeniu alebo obmedzeniu konania kultúrnych podujatí po začatí výstavy alebo kedykoľvek počas trvania výstavy (protipandemické a iné opatrenia), výstava bude pokračovať v online forme. Vstup verejnosti na výstavu v priestoroch Primaciálneho paláca v Bratislave zabezpečí organizátor v súlade s platnými opatreniami. V takomto prípade sa účastnícky poplatok, ani jeho časť nevracia.