Základné informácie 

Aká bude forma výstavy?

  • Fyzická prezentácia obrazov a zároveň aj online výstava.

Kedy sa bude výstava konať?

  • Termín fyzickej výstavy: 24.09.2025 - 11.10.2025
  • Miesto konania fyzickej výstavy: Primaciálny palác, Bratislava
  • Termín online výstavy: 24.09.2025 - 31.12.2025
  • Miesto online výstavy: www.naivabratislava.sk
  • Facebook & Instagram : NAIVA Bratislava & Pezinok ART 40

Bude výstava spojená s vernisážou/finisážou?

  • Vernisáž: 23.09.2025 (v závislosti od protipandemických a iných opatrení)
  • Finisáž: 11.10.2025 (v závislosti od protipandemických a iných opatrení)
  • Miesto konania: Primaciálny palác, Bratislava

Kto sa môže prihlásiť?

  • Prihlásiť sa môže autor bez výtvarného odborného vzdelania nad 18 rokov z celého sveta.

Koľko diel je možné prihlásiť ?

  • Jeden autor môže prihlásiť maximálne 3 obrazy v naivnom (insitnom) štýle (kresba, maľba, grafika). Rozmery každého diela nemôžu presiahnuť 80 cm x 80 cm. Každé dielo by nemalo presiahnuť váhu 5 kg.

Ako sa môžem prihlásiť?

  • Prihlášku je potrebné zaslať e-mailom na: info@naivabratislava.sk
  • K prihláške je potrebné priložiť aj kvalitné fotografie prihlásených diel v dostatočnom rozlíšení a označené menom autora a názvom diela (jedna fotografia musí obsahovať vždy len jedno dielo, súbor s fotografiou je potrebné označiť v tvare "priezvisko autora_názov diela", je možné použiť formát JPG alebo iný vhodný formát pre fotografie).

Dokedy sa môžem prihlásiť?

  • Termín na zasielanie prihlášok je do 15.07.2025

Kde nájdem prihlášku?

  • Prihlášku zasielame e-mailom na vyžiadanie alebo je možné ju stiahnuť tu: 

Ako sa dozviem, či moje dielo bolo na výstavu akceptované?

  • Organizátor oznámi každému prihlásenému autorovi akceptovanie alebo neakceptovanie účasti na výstave do 20.07.2025.

Aký je poplatok za výstavu ?

  • Účastnícky poplatok bude závisieť od toho, či autor bude požadovať poistenie zásielky (balíka) pri vrátení diel z výstavy.

Účastnícky poplatok je preto rozdelený nasledovne:

  • 75 € - vystavenie diela, uvedenie autora v katalógu k výstave, vrátenie diel bez poistenia;
  • 85 € - vystavenie diela, uvedenie autora v katalógu k výstave, vrátenie diel s poistením v rámci Slovenskej republiky;
  • 105 € - vystavenie diela, uvedenie autora v katalógu k výstave, vrátenie diel s poistením do krajín Európskej únie;
  • 125 € - vystavenie diela, uvedenie autora v katalógu k výstave, vrátenie diel s poistením do krajín mimo Európskej únie.

Uhradiť účastnícky poplatok je povinný iba ten autor, ktorý bol akceptovaný na výstavu a organizátor mu zaslal pokyny na úhradu poplatku. Termín na úhradu poplatku je do 31.08.2025.

Riadna úhrada príspevku je podmienkou účasti autora a jeho diel na výstave. Bez úhrady poplatku nebude možné dielo vystaviť fyzicky ani prezentovať v online forme.

Je potrebné fyzické doručenie diel?

  • Áno. Na fyzickú výstavu je potrebné doručiť akceptované diela podľa pokynov organizátora v termíne od 01.08.2025 do 05.09.2025.

Čo sa stane, ak dielo nebude včas doručené?

  • V prípade omeškania s doručením diel organizátor negarantuje ich vystavenie.

Budú vystavené všetky moje prihlásené diela?

  • Každému autorovi, ktorého prihláška bude akceptovaná organizátorom a splní podmienky účasti na výstave, bude fyzicky vystavené minimálne jedno akceptované a doručené dielo a v rámci online výstavy všetky akceptované diela.

Je výstava predajná?

  • Áno. Výstava je spojená s predajom vystavených diel. Organizátor zabezpečí sprostredkovanie predaja za províziu 30% z ceny diela uvedeného v prihláške. Každý autor, ktorý bude chcieť svoje dielo zaradiť do predaja, bude povinný uzatvoriť so sprostredkovateľom prejada osobitnú zmluvu.

Kedy sa dozviem mená víťazov udeľovaných ocenení?

  • Oznámenie víťazov HLAVNEJ CENY, CENY GALÉRIE a CENY ZA PRÍBEH bude na vernisáži dňa 23.09.2025.
  • Oznámenie víťaza CENY VEREJNOSTI bude na finisáži výstavy dňa 11.10.2025.

Kedy mi organizátor vráti diela?

  • Zaslanie diel na adresu autora uvedenú v prihláške zabezpečí organizátor skončení výstavy, najneskôr do 30.11.2025.

Bude katalóg k výstave ?

  • Áno. Organizátor pripraví katalóg k výstave a poskytne ho bezplatne každému autorovi, ktorého dielo bude súčasťou výstavy.

Čo sa stane ak sa zrušia alebo obmedzia kultúrne podujatia (protipandemické a iné opatrenia)?

  • Výstava má dve formy, fyzickú a online. Ak nebude možné výstavu fyzicky inštalovať v priestoroch Primaciálneho paláca v Bratislave, bude sa konať v online forme.

Čo sa stane so zaplateným poplatkom v prípade zrušenia alebo obmedzenia kultúrnych podujatí?

  • Ak dôjde k zrušeniu alebo obmedzeniu konania kultúrnych podujatí pred začiatkom výstavy (protipandemické a iné opatrenia) a nebude možné výstavu inštalovať v priestoroch Primaciálneho paláca, bude prebiehať len v online forme. V takomto prípade organizátor časť účastníckeho poplatku zníženú o 20 € (manipulačný poplatok organizátora).
  • Ak dôjde k zrušeniu alebo obmedzeniu konania kultúrnych podujatí po začatí výstavy alebo kedykoľvek počas trvania výstavy (protipandemické a iné opatrenia), výstava bude pokračovať v online forme. Vstup verejnosti na výstavu v priestoroch Primaciálneho paláca v Bratislave zabezpečí organizátor v súlade s platnými opatreniami. V takomto prípade sa účastnícky poplatok, ani jeho časť nevracia.